Korekcja uszu

Odstające małżowiny uszne są przyczyną ogromnych kompleksów, szczególnie u dzieci i osób młodych. Korekcja uszu jest zabiegiem, którego istotą jest nadanie prawidłowego kształtu części chrzęstnej małżowin.

Zabieg polega na zmniejszeniu kąta ustawienia małżowiny usznej w stosunku do czaszki oraz odtworzeniu prawidłowej budowy anatomicznej uszu. Z cięcia za małżowiną wycina się nadmiar skóry, chrząstkę odpowiednio modeluje i mocuje we właściwym położeniu. Czasami konieczne jest wycięcie fragmentu chrząstki. Skórę zamyka się cienkimi szwami. Szwy zakładane są na tylnej powierzchni małżowiny usznej, dlatego blizny są niewidoczne.

Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym i trwa około godziny.

Zabieg można wykonywać już od 5 – 7 roku życia, gdyż w tym wieku wzrost małżowin usznych jest już prawie ukończony.

BADANIA WYMAGANE DO ZABIEGU – KOREKCJA USZU

• morfologia

PRZEBIEG REKONWALESCENCJI

Szwy i opatrunki pooperacyjne zdejmowane są po około 2 tygodniach po zabiegu. Przez kilka tygodni należy chronić uszy przed urazami. Przez sześć tygodni powinno się nosić opaskę na uszy. Zapobiega ona odkształceniu się świeżo zoperowanej małżowiny usznej.

Przy użyciu odpowiedniej techniki i rygorystycznym stosowaniu się pacjenta/ki do zaleceń chirurga, nie jest możliwy powrót kształtu małżowiny do stanu pierwotnego.