Lifting piersi

O zabiegu

Lifting piersi inaczej – lifting gruczołów piersiowych/ podniesienie piersi – podnosi i modeluje na nowo zwiotczałe i obwisłe gruczoły piersiowe. Zmiana kształtu piersi występuje najczęściej po porodzie. Powrót do ładnego kształtu piersi jest dla kobiety ważnym czynnikiem estetycznym, poprawiającym jej samoocenę.

W trakcie operacji usuwany jest nadmiar skóry i tkanki podskórnej, otoczka sutkowa podnoszona jest do miejsca odpowiadającemu nowej wielkości i kształtowi piersi. Jeśli otoczka jest nadmiernie rozciągnięta, może być również skorygowana. Cięcie i w konsekwencji blizna pooperacyjna zależy od metody, jaką używamy do danego zabiegu i przebiega wokół brodawki sutkowej oraz pionowo od otoczki sutkowej do fałdu podpiersiowego i w fałdzie podpiersiowym.
Zabieg trwa około 3 godziny.
Czas przebywania w klinice wynosi zwykle 1-2 doby.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym.

Badania wymagane do zabiegu – lifting piersi:

• morfologia + płytki krwi
  • układ krzepnięcia: APTT, INR, PT
  • USG piersi
  • elektrolity (K,CL,Na)
  • HBsAg, anty- HCV

Badania zalecane:

• HIV

BADANIA DODATKOWE W ZALEŻNOŚCI OD OBCIĄŻENIA CHOROBAMI, np.:
schorzenia tarczycy;

• TSH, fT4, fT3,

choroby kardiologiczne;

• ECHO serca

Podobnie jak po redukcji piersi, w pierwszych dniach utrzymuje się ból, który wymaga zastosowania środków przeciwbólowych. Obrzęki i przebarwienia brodawek mogą się utrzymywać do 3-4 tygodni po zabiegu, a przejściowe zaburzenia czucia w obrębie brodawek do 6 miesięcy.
Szwy zdejmuje się zwykle po 14 dniach, a przez 3 miesiące należy ciągle nosić stanik. Przez 2 – 3 tygodnie po zabiegu należy ograniczyć aktywność fizyczną, nie wolno podnosić ciężkich przedmiotów, korzystać z sauny i solarium.

• martwica brzeżna ran.