Powiększanie piersi

O zabiegu

Powiększenie piersi dokonuje się poprzez wszczepienie implantów piersiowych.
W naszej placówce stosowane są tylko implanty silikonowe, w zdecydowanej większości tzw. anatomiczne, dające naturalny wygląd. Ich rozmiar dobierany jest indywidualnie dla każdej pacjentki w zależności od kształtu piersi, budowy klatki piersiowej oraz życzenia pacjentki.

Implanty umieszcza się bezpośrednio pod gruczołem piersiowym lub pod mięśniem piersiowym.
Sposoby wprowadzenia protez:

• cięcie w fałdzie podpiersiowym
  • na granicy otoczki sutkowej
  • nacięcie w okolicy pachy

Ze względów technicznych oraz gojenia rany, preferowanym cięciem jest cięcie w fałdzie podpiersiowym. Szew na ranę zakładany jest śródskórnie, nie wymaga usuwania.
Zabieg trwa około 2,5 godziny.
Czas przebywania w klinice wynosi zwykle 1 dzień.

Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu ogólnym.

W Alma-Medica do zabiegu powiększanie piersi wykorzystywane są jedynie najwyższej jakości implanty. Wszystkie posiadają atesty i certyfikaty poświadczające ich trwałość i bezpieczeństwo.

W Alma-Medica zabieg powiększanie piersi wykonuje doświadczony chirurg plastyk Marek Ciesiński. Zapraszamy do zapoznania się z galerią efektów powiększania piersi wykonanych przez doktora. Na zdjęciach ukazane są piersi, powiększone implantami różnych rozmiarów.

Badania wymagane do zabiegu – powiększanie piersi:

• morfologia + płytki krwi
  • układ krzepnięcia: APTT, INR, PT
  • USG piersi – (dotyczy: redukcja piersi, mastopeksja, implantacja piersi, ginekomastia)
  • elektrolity (K,CL,Na)
  • HBsAg, anty- HCV

Badania zalecane:

• HIV

Badania dodatkowe w zależności od obciążenia chorobami, np.:

• schorzenia tarczycy (TSH, fT4, fT3)
  • choroby kardiologiczne (ECHO serca)

W pierwszych dniach po zabiegu utrzymuje się ból, który wymaga zastosowania środków przeciwbólowych. Przez pewien okres wymagane jest noszenie specjalistycznego stanika, który pozwoli na prawidłowe ułożenie protez oraz unieruchomienie piersi. W tym okresie wskazane jest ograniczenie aktywności fizycznej. Normalny wygląd piersi uzyskuje się po kilku tygodniach.
Całkowite gojenie trwa około 2 miesiące.

• powikłania wczesne: krwiak, infekcja rany, blizny
  • powikłania późne: przemieszczenie protezy, powstanie wokół protezy torebki włóknistej powodującej stwardnienie piersi.