Redukcja piersi

O zabiegu

Zmniejszanie piersi (redukcja piersi)

Duży ciężar piersi często powoduje bóle kręgosłupa, ból pleców oraz skrzywienie kręgosłupa, dlatego zabieg zmniejszenia piersi jest konieczny ze względów zdrowotnych.
Celem zabiegu jest zmniejszenie wielkości gruczołu piersiowego i jednoczesne uformowanie jego kształtu.

Zabieg polega na wycięciu nadmiaru skóry wraz z fragmentem gruczołu oraz wymodelowaniu piersi, aby brodawki i otoczki znalazły się na zaplanowanej wysokości. Rozmiar nowych gruczołów piersiowych jest uzgadniany z pacjentką podczas konsultacji. Chirurg zawsze zaleca rozmiar proporcjonalny do budowy ciała pacjentki. Zabieg ma na celu również zmniejszenie wielkości samej brodawki, która ulega rozciągnięciu wraz z przerostem piersi. W efekcie końcowym piersi są bardziej zwarte, jędrne i położone wyżej.
Należy pamiętać, że usunięcie fragmentu gruczołu może wykluczyć późniejsze karmienie piersią. Zabieg może być połączony z odsysaniem tkanki tłuszczowej z okolic piersi.
Zabieg trwa około 3- 4 godziny. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym.
Czas przebywania w klinice wynosi zwykle 1-2 doby.

Badania wymagane do zabiegu – zmniejszanie piersi:

• morfologia + płytki krwi
  • układ krzepnięcia: APTT, INR, PT
  • USG piersi
  • elektrolity (K,CL,Na)
  • HBsAg, anty- HCV

Badania zalecane:

• HIV

BADANIA DODATKOWE W ZALEŻNOŚCI OD OBCIĄŻENIA CHOROBAMI, np.:
schorzenia tarczycy;

• TSH, fT4, fT3,

choroby kardiologiczne;

• ECHO serca

W pierwszych dniach po zabiegu utrzymuje się ból, który wymaga zastosowania środków przeciwbólowych. Obrzęki i przebarwienia brodawek piersi mogą się utrzymywać do 3-4 tygodni po zabiegu, a przejściowe zaburzenia czucia w obrębie brodawek do 6 miesięcy.

• martwica brzeżna ran.