Ginekologia estetyczna

Ginekologia estetyczna ma na celu przede wszystkim podniesienie komfortu życia pacjentek. Niezadowolenie z wyglądu intymnych części ciała i ich funkcjonowania może prowadzić do problemu z brakiem akceptacji własnego ciała i brakiem satysfakcji z życia intymnego. Wykonywane w naszej klinice zabiegi pozwalają skorygować kształt intymnych stref kobiecego ciała, co znacznie poprawia samoocenę i samopoczucie pacjentek, ma także ogromny wpływ na doznania podczas zbliżeń.

Zabiegi ginekologii estetycznej

W Alma-Medica zabiegi ginekologii estetycznej wykonywane są przez lek. med. Grażynę Bogutyn, specjalistę ginekologii, położnictwa i uroginekologii.

"Od wielu lat zajmuję się także ginekologią estetyczna i plastyczną. Jako kobieta i matka wiem, że ciąża, porody a także wiek powodują wiele niekorzystnych zjawisk w obrębie narządów płciowych żeńskich. Niestety koledzy ginekolodzy rzadko zajmują się estetyką intymnych części kobiety, a kobietom nieraz wstyd jest zapytać się co można z danym problemem zrobić. A można wiele..."

Labioplastyka

Labioplastyka czyli korekcja kształtu warg sromowych mniejszych. Zmniejszenie przerośniętych lub wyrównanie asymetrycznych warg sromowych mniejszych i większych. Duże lub niesymetryczne wargi sromowe są przyczyną braku akceptacji ich wyglądu, powodują dyskomfort podczas codziennych czynności (np. siedzenia, jazdy na rowerze). Mogą także negatywnie wpływać na doznania seksualne.

Leczenie zaniku warg sromowych większych

Zanik warg sromowych większych to naturalny proces o podłożu genetycznym. Zazwyczaj objawia się on w wieku menopauzalnym na skutek starzenia się jednak może zacząć się również wcześniej np. na skutek zaawansowanej suchości pochwy. Oprócz efektu estetycznego wpływa on na doznania intymne oraz zabezpieczenie pochwy przed infekcjami. W wyniku utraty fizycznej ochrony, często dochodzi do otarć sromu podczas wykonywania codziennych obowiązków.

Zanik warg sromowych leczy się poprzez wypełnienie ich specjalnym ginekologicznym preparatem na bazie kwasu hialuronowego. Zabieg jest bezpieczny i nie wymaga hospitalizacji.

Leczenie suchości pochwy i dyskomfortu

Suchość pochwy objawia się swędzeniem, drażliwością pochwy oraz uczuciem dyskomfortu podczas stosunku. Podstawą leczenia suchości pochwy jest zdiagnozowanie jej przyczyny. Do najczęstszych przyczyn należą:

• infekcja bakteryjna lub grzybicza
  • w wyniku przyjmowanych leków (hormonalnych, antydepresyjnych, przeciwalergicznych, moczopędnych)
  • spadek poziomu hormonów (estrogenów) w wyniku menopauzy
  • zbyt małej ilości przyjmowanych dziennie płynów, odwodnienie

Jednym ze sposobów leczenia suchości pochwy jest wstrzyknięcie ginekologicznego preparatu na bazie kwasu hialuronowego, którego cząsteczki wiążą się z cząsteczkami wody – zatrzymując ją w miejscu „ostrzyknięcia”.

Usuwanie brodawek

Usuwanie brodawek w miejscach intymnych metodą chirurgiczną. Jest to zabieg w znieczuleniu miejscowym – nie wymaga hospitalizacji.

Korekcja blizn poporodowych

Blizny poporodowe bywają nie tylko nieestetyczną pamiątką z tak wspaniałego dnia jakim jest poród. Mogą również w wyniku nieprawidłowego zrośnięcia powodować dyskomfort, ból. Zabieg korekcji blizn w miejscach intymnych najczęściej przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym – bez hospitalizacji.

Leczenie „skórzastej” błony dziewiczej

Przerwana błona dziewicza